Saturday, 19 August 2017 - Buka jam 08.00 s/d jam 21.00 Senin-Ahad
Home » Produk Herba » HABBATUS SAUDA ALHABIB

HABBATUS SAUDA ALHABIB

HABBATUS SAUDA ALHABIB
Ditambahkan pada : August 1st, 2015
RM 26 RM 35
Stock : Tersedia
Kode Produk : 002
Dilihat : 1,303 kali
Kategori : Produk Herba
Share it! Bagikan info produk ini kepada teman Anda
Bingung Cara Order / Pesan?
Customer Service DARUL HADDAR siap melayani dan membantu Anda.

2015-08-02-00-56-54-1

 

Kapsul Minyak Habbatus Sauda Alhabib 85 kapsul Rm26.00

0139232002

* Kapsul Minyak habbatus sauda’ Alhabib di hasilkan dari habatussauda’ habbasy pilihan dari Habasyah

( Afrika) yang di kenal paling organic dan jenis habatussauda` paling baik.

* Diproses dengan menggunakan teknologi canggih COLD-PRESSED sehingga terjaga kualiti habatussauda` nya dan sangat terjamin khasiatnya.

*Mempunyai khasiat berpuluh kali lipat dari serbuk habbatussauda biasa.

* Lebih cepat diserap dan dicerna oleh seluruh sel-sel tubuh.

* Lebih aman dikonsumsi karena tidak ada endapan diginjal ( tidak mengganggu kinerja ginjal) .

* Minyak habatussauda` nya lebih hitam dan lebih pedas, rasakan sendiri bezanya.

*Dengan izin Allah akan lebih cepat menyembuhkan penyakit, terutama penyakit yang perlu penyembuhan dalam waktu singkat.

Khasiat Utama insya Allah mengobati :- Gangguan usus, lambung, paru-paru- Batuk, lever- Anti histamin, anti bakteri- Impotensi, ginjal, diabetes- Memperbaiki sel-sel- Sinusitis, pusing- Stroke, kanker, tumor- Menambah kemesraan- Menyeimbangkan hormon- Asam urat, kista, myom- Penyempitan pembuluh darah- Penyakit kulit ( disapu)- Gatal-gatal, herpes, luka bakar

(disapu)- Semua penyakit kronis lainnya- Meningkatkan stamina dan daya tahan tubuh.- Merupakan nutrisi sel otak untuk meningkatkan kecerdasan.- Memperbaiki sistem metabolisme tubuh.- Menyeimbangkan fungsi berbagai sistem tubuh.- Membantu dalam proses tumbuh kembang anak.- Menguatkan tulang dan gigi.- Meningkatkan produksi asi pada ibu menyusui.- Menghancurkan lemak dalam tubuh untuk mengurangi obesiti.

 

HABBATUS SAUDA UMPAMA ANTI VIRUS DI DALAM KOMPUTER ANDA.

Pengalaman aku sendiri, aku ni ada asma, jenis alergic dengan habuk dan resdung teruk sampai keluar darah ikut mulut dan hidung jika terus bersin. Tak boleh kena habuk nanti kulit jadi gatal mula nak naik biji-biji) even kalau tengah sapu sampah atau mengemas rumah pun, hidung ni senang nak gatal and berair. Sensitif betul. Tapi sejak aku consume habatus sauda ni..alhamdulillah sangat berbaloi hidung tidak gatal dan tersumbat lagi dan tidak lagi terkejar kejar ke emergency untuk menyedut gas tuk pesakit asma. Penat dong tiap minggu terkejar-kejar pergi menyedut. Sapu sampah or kemas rumah pun tak payah nak guna face mask dah Alhamdulillah. Semuanya dengan izin Allah.

Bayangkan habatus sauda ni sebagai program antivirus yang ada dalam komputer or laptop kita tu. Kalau ada saja virus-virus jahat dengan segera dia menjadi pelindung. Tak bagi peluang masuk pun. Haa mcm tu lah jugak dengan habatus sauda ni. Kita amalkan  dia umpama kita dah install satu software antivirus kat badan kita ni. Senang cerita yer nak bagi mudah paham. Thats why nabi suruh kita KEKAL lah dengan habatus sauda. Kekalkan maksudnya amalkan secara istiqamah dan jangan tinggal.

Dapat pahala dapat juga kesihatan alhamdulillah.

Apa kurangnya dengan minyak zaitun..  Keajaiban minyak zaitun menjadi penawar 1001 penyakit dan anti semua kanser. Meminumnya lebih 2 sudu setiap hari mampu mengurangkan 50% risiko penyakit jantung, strok, kolestrol dan serangan kanser payudara. Bagi pesakit kolestrol tinggi cuba amal berterusan selama satu bulan dan sila check kolestrol anda.. pasti puas hati kan inshallah….

 

Kegunaan-kegunaan tradisi Habbatus Sauda:-

1. Batuk yg kronik, batuk kokol, selsema yg sudah lama.

2. Resdung

3. Lelah atau sesak nafas akibat bronchial asma dan cardiac asthma

4. Sakit jantung dan darah gemuruh

5. Darah Tinggi

6. Luka2 di hati

7. Batu Hempedu, Batu Karang

8. Sakit buah pinggang

9. Gout

10. Kencing Manis

11. Luka2 dalam mulut

12. Sakit tengkuk

13. Tonlilitis, gusi berdarah, mulut berbau

14. Gastrik, luka2 dalam perut

15. Sakit gigi

16. Buasir, masalah penghadaman

17. Alahan gatal2

18. Cacing,parasit

19. Migraine, insomnia (tak boleh tidur malam)

20. Selepas bersalin (Menambah susu ibu)

21. Awet muda dan menegangkan kulit

22. Mencantikkan kulit dan kuku

23. Masalah kesuburan perempuan

24. Senggugut

25. Masalah tenaga batin lelaki dan perempuan

26. Masalah kemandulan

Terdapat banyak lagi khasiat Habbatus Sauda. Mulai dengan Bismillah dan Selawat serta niat, InsyaAllah anda akan merasai keberkesanannya.

Habbatussauda tidak digalakkan bagi ibu hamil (4 bulan ke bawah)

 

BUKTI KAJIAN MANFAAT HABBATUS SAUDA

antihistamine (membantu pencegahan alahan)

anticancer (membantu pencegah kanser)

antioxidant (membantu pencegahan kerosakan sel)

antibiotic (membantu membunuh kuman)

antimycotic (membantu bertindak sbg antikulat)

bancho-dilating effect (membantu pengembangan saluran penafasan – asma)

membantu masalah buah pinggang – batu karang, bengkak buah pinggang

membantu melancarkan keluarnya kencing

membantu memperlancarkan darah haid

membantu melancarkan pengeluaran susu

membantu masalah angin ahmar – merawat penyakit stroke / lumpuh sebelah badan

membantu mengeluarkan angin dari perut

membantu menambah ghairah seks

membantu masalah seksual – mati pucuk, kurang ransangan seks

membantu masalah dalaman wanita – fibroid, menopause, keputihan, jangkitan kulat

membantu masalah penafasan – asma, batuk berkahak, bronchitis

membantu masalah peredaran darah – anemia, darah tinggi, darah rendah

membantu masalah mental – meningkatkan kecerdasan minda

membantu masalah tulang / sendiri – gaout, arthritis dan reumatima

membantu masalah kencing manis

membantu masalah alergi

membantu masalah migrain dan banyak lagi

 

KEHEBATAN HABBATUS SAUDA

Sabda Rasulullah SAW;

“Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana didalamnya terdapat penawar pelbagai penyakit kecuali MATI”.

“JIKA ANDA PENGAMAL HABBATUS SAUDA, PASTIKAN JADIKAN AMALAN BERTERUSAN SEBAGAI PEMAKANAN KEPERLUAN SEBAGAI SISTEM IMUNISASI BADAN ANDA….”

PETIKAN DALAM KANUN PERUBATAN IBNU SINA (980-1037 MASEHI) : “Habbatus Sauda adalah bijirin yang sangat meransang tenaga badan dan sangat membantu dalam kelelahan kronik, kehilangan semangat serta memberikan kesan therapeutic pada gangguan pencernaan, penyakit puan dan sistem pernafasan..”

 

PENYAKIT-PENYAKIT YANG DAPAT DIRAWAT OLEH HABBATUSAUDA

1) Darah tinggi

2) Kencing Manis

4) Resdung

5) Asma

6) Luka-luka dihari

7) Batu karang

8) Sakit buah pinggang

9) Gout

10) Lemak berlebihan

11) Luka-luka dalam mulut

12) Luka-luka dalam perut

13) Kurang Penghadaman

14) Menegang permukaan kulit

15) Mengecut semua ketumbuhan

16) Senggugut

17) Putaran haid tidak menentu

18) Buasir

19) Sakit usus perut

20) Luka usus kecil

21) Ketegangan urat saraf

22) Letih lesu

23) Masalah penglihatan

24) Anticancer (pencegah kanser yang berkesan)

25) Antihistamine (pencegah alahan)

26) Antioxidant (pencegah kerosakan sel

27) Antibiotic (pembunuh kuman)

28) Antimycotic (antikulat)

29) Bancho-dilating effect (pengembang saluran pernafasan)

30) Masalah buah pinggang – batu karang, bengkak buah pinggang

31) Melancarkan keluarnya kencing

32) Memperlancarkan darah haid

33) Melancarkan pengeluaran susu ibu.

34) Masalah angin ahmar – merawat penyakit stroke / lumpuh sebelah badan

35) Mengeluarkan angin dari perut

36) Menambahkan ghairah seks

37) Masalah seksual – mati pucuk, kurang ransangan seks

38) Masalah dalaman wanita – fibroid, menopause, keputihan, jangkitan kulat

39) Masalah penafasan – asma, batuk berkahak, bronchitis

40) Masalah peredaran darah – anemia, darah tinggi / rendah

41) Masalah mental – meningkatkan kecergasan minda

42) Masalah tulang / sendi – gaout, arthritis dan reumatima

43) Kencing manis, alergi, migrain dan lain-lain.

Maksud hadis: “Hendaklah kamu menggunakan Al-Habbatus Sauda’ kerana sesungguhnya terdapat padanya penawar untuk segala penyakit kecuali mati” (Al-Bukhari)

Amalan mengambil habbatus sauda secara berterusan menyebabkan kesihatan yang berpanjangan.

 

ANTARA KEBAIKANNYA IALAH :

· MEMBERI TENAGA – keletihan, sakit-sakit badan, mudah mengantuk

· MENINGKATKAN IMUNISASI – mengelakkan dari jangkitan penyakit, meningkatkan sel pembunuh penyakit, sesuai untuk pengidap AIDS, pesakit kanser, penyakit berkenaan ketahanan badan, membantu melawan penyakit

· ANTI INFLAMASI – mengurangkan bengkak dan radang, sesuai untuk pesakit asma (radang paru-paru), sakit kulit eczema (radang kulit) dan arthritis (bengkak sendi)

· SALURAN PERNAFASAN – melegakan saluran pernafasan yang membengkak (lihat Anti Inflamasi),

· ANTI HISTAMIN – mencegah cetusan histamine (punca alahan) dalam badan, sesuai untuk mereka yang mempunyai alahan kepada makanan (makanan laut dsb) dan debunga, juga asma

· ANTI BAKTERIA – mengelakkan dari jangkitan E-coli, V cholera dan shigella, mengubati cirit birit, sesuai untuk kesihatan dalam perut dan usus, mengatasi masalah bau mulut, tonsil

· ANTI ARTHRITIS – lihat Anti Inflamasi

· PENYAKIT WANITA – membetulkan putaran haid, memperbanyak air susu ibu, meningkatkan tenaga, meningkatkan kesuburan

· SALURAN PERKUMUHAN – merawat jangkitan pundi kencing, melawaskan perkumuhan

· ANTI PARASIT – membunuh cacing dalam perut, juga sesuai untuk kanak-kanak (lebih dari 5 tahun)

· MENINGKATKAN DAYA INGATAN – mempunyai asid omega 6 dan asid omega 3 yang baik untuk otak dan kecerdasan

· MERAWAT TENAGA BATIN – impotensi, meningkatkan tenaga seksual (untuk lelaki dan wanita)

· MENGECUTKAN KETUMBUHAN (ANTI –TUMOR) – sesuai untuk mereka yang mempunyai ketumbuhan, kanser, tumor dan lain-lain.

· MENGAWAL KOLESTROL DAN KADAR GULA

 

KHASIAT AL HABBATUS SAUDA’

Al-Habbatus Sauda’ secara tradisional telah digunakan untuk mengatasi banyak jenis penyakit seperti :

Menghasilkan kulit muka yang cerah,

Menghilangkan jerawat,

Keguguran rambut,

Membantu merawat batuk yang kronik,

Asma,

Kencing manis,

Tekanan darah tinggi,

Mengurangkan kolestrol,

Merawat batu karang,

Masalah sukar untuk tidur,

Sakit sakit otot dan sendi,

Masalah perut,

Rasa loya

Muntah,

Sakit senggugut,

Haid

Menambah susu badan,

Pengaliran air liur,

Merangsang tenaga batin,

Membantu pemulihan kepenatan,

Sakit gigi,

Alahan dan gatal-gatal,

Cacing,

Buasir,

Gout,

sakit jantung dan darah gemuruh,

Resdung,

Selsema,

Masalah kemandulan,

Gastrik,

Buah pinggang, dan lain-lain.

Minyak habbatussauda lebih cepat diserap tubuh dibandingkan dengan serbuknya. Dapat mengobati berbagai penyakit, meningkatkan stamina & menyegarkan badan.

 

KEBAIKAN MINYAK HABBATUSSAUDA BERBANDING SERBUK

Keunggulan Minyak Habbatussauda dibandingkan dengan Serbuk Habbatussauda, antara lain:

Lebih cepat diserap tubuh, karena sudah dalam bentuk cairan

Lebih kuat reaksinya, karena untuk menghasilkan 1kg minyak habbatussauda dibutuhkan sekitar 10kg biji habbatussauda

Lebih aman, karena tidak ada ampas seperti dalah serbuk/biji habbatussauda, sehingga tidak memberatkan kerja ginjal dan organ tubuh lainnya.

 

TINDAK BALAS AWAL PENGAMBILAN HABBATUS SAUDA

Berikut adalah senarai beberapa tindak balas awal yang mungkin berlaku jika mula-mula mengambil Habbatus Sauda’: Akan mengeluarkan

1. Muntah (Masalah sistem penghadaman)

2. Demam (Masalah usus kecil / besar)

3. Najis berdarah (Masalah anus (lubang dubur) dan

buasir)

4. Cirit-birit (Masalah limpa / hati)

5. Berpeluh (pengeluaran haba dalam badan)

6. Sengal bahagian sendi (Masalah urat darah dan reaksi

kelebihan asid uric)

7. Sakit Pinggang (Masalah buah pinggang)

8. Sakit tekak / kerongkong (Masalah paru-paru)

9. Kencing berbau (Masalah buah pinggang)

10. Kencing manis bertambah (Masalah hati dan

pancreas)

11. Pengeluaran haid berlebihan (Proses perubahan

hormon dan masalah limpa)

12. Bertambah selera makan (Proses perubahan kolestrol)

13. Bengkak anggota badan (Masalah buah pinggang)

14. Gatal hidung,selsema (Masalah resdung dan alahan)

15. Tumbuhnya jerawat lebih dari biasa (Masalah resdung

dan alahan/darah kotor)

16. Sakit kepala (Masalah migrain,mata)

 

Sememangnya habbatus sauda supplemen TERBAIK DI DUNIA?

 

TAHUKAH ANDA??

SETIAP BUTIR BIJIRIN HABATUSSAUDA TERDIRI DARIPADA BERJUTA2 SEL YANG MENYERUPAI SEL DARAH MANUSIA!!!

 

MasyaAllah…..sungguh menakjubkan!!!

==================

 

Hadis Nabi:

“HABATUSSAUDA INI ADALAH PENAWAR SEGALA PENYAKIT KECUALI AL-SAM (MAUT)”- Hadis Sahih Bukhari Dan Muslim

 

Kesimpulannya sekiranya kita mengalami apa-apa penyakit pun, ambillah Habbatus Sauda sebagai ubat dan penawarnya. Insya Allah penyakit akan sembuh. Rahsia kesembuhan di dalam habbatus sauda ialah dengan PENGAMBILAN YANG BERTERUSAN dan dalam DOS YANG MENCUKUPI.

 

Ia mesti diamalkan secara BERJADUAL dan KONSISTEN.

 

Bergantung kepada penyakit, biasanya penyakit akan sembuh dari 3 bulan sehingga 1 tahun.

 

Sekiranya saudara TIDAK BERPENYAKIT, dan ingin MENCEGAH DARI MENDAPAT PENYAKIT, dos habbatus sauda yang diperlukan tidaklah tinggi. Dos serendah  2000mg (4 kapsul) sehari lebih dari mencukupi.

 

Pengambilan habbatus sauda secara BERTERUSAN akan MEMBUNUH KUMAN-KUMAN di dalam badan anda secara perlahah-lahan. Ia juga akan MEMBUANG TOKSIK DAN BAHAN-BAHAN KIMIA dari tubuh anda dengan kadar yang lebih banyak dari kebiasaan.

 

Oleh itu saudara digalakkan untuk bersenam sehingga mengeluarkan peluh yang banyak bagi membantu mempercepatkan lagi mengeluarkan bahan-bahan beracun tersebut.

Dan semestinya juga anda meminum air mineral dengan banyak, minimum 2L sehari.

 

Pengambilan habbatus sauda sebagai makanan tambahan dalam tempoh dua minggu mampu melancarkan sistem penghadaman, melawaskan pembuangan najis terutamanya bagi mereka yang mengalami sembelit, meningkatkan tenaga dan kadar kecekapan seseorang.

 

Ambillah:

2 kapsul Habatussauda dan 2 extra virgin olive oil sebelum sarapan setiap pagi dan malam

( tika perut kosong lebih cepat diserap) sebelum tidur setiap hari.

 

Inshallah sama kita hidupkan sunnah pemakanan Rasul dan mendapat kesihatan yg maksimal.. aamiin

 

HABBATUS SAUDA PEMAKANAN TAMBAHAN KEPADA IBU HAMIL

Habbatus sauda juga dicadangkan sebagai pemakanan tambahan untuk ibu hamil kerana

 

1. Ia mengandungi omega 3, 6 dan 9 yang membantu pertumbuhan bayi.

2. Ia mengandungi kalsium yang sememangnya amat diperlukan untuk wanita hamil.

3. Ia mengandungi asid lemak tambahan yang diperlukan untuk perkembangan otak

4. Ia juga akan membantu pengeluaran susu ibu selepas kelahiran anak kerana habbatus sauda telah terbukti merangsang pengeluaran susu ibu.

 

Ibu-ibu hamil yang amat berminat mengamalkan HS sebagai pemakanan tambahan semasa hamil bolehlah dimulakan dengan mengambil 1 kapsul dahulu. Sebaik-baiknya amalkanlah sentiasa sebelum, semasa kandungan 6 bulan ke atas dan selepas hamil. Inshallah anak dalam kandungan mendapat manfaat yang sebaiknya daripada habbatus sauda.

Inshallah anak yg bakal dilahirkan cergas fizikal dan cerdas  otak serta sukar terkena penyakit dan jika diberi kepada bayi akan membuat antibodi daya tahan penyakit bayi menjadi kuat inshallah

 

KONTAK KAMI ( Fast Respond )
*Kami siap melayani Anda dengan sepenuh hati!
Hotline : +60139232002
SMS Center : +60139234202
Whatsapp : +60139232002
Via Yahoo Messenger :

Tulis komentar Anda tentang HABBATUS SAUDA ALHABIB


Shoping Cart Anda
Jumlah Barang : pcs
  • Belum ada testimoni
* klik gambar produk

Hotline : +60139232002 SMS Center : +60139234202 Whatsapp : +60139232002 addatrade@yahoo.com